divendres, d’octubre 07, 2005

Desmitificant Japo

Una de les primeres coses de les que em vai adonar es que els japonesos no parlen amb la "L", que tipicament es el que pensem tots pq aixi es com ens un ensenyen a la tele (qualsevol cosa que surti a la tele es un dogma). I com em vaig adonar? facil, sentia que deien les "R". Pero la cosa continua pq... tot duna em diuen "blablabla crab (escric la pronunciacio)" i jo "comol" aix "sorry", "crab" i aixi 3 o 4 cops fins que em vaig adonar que em deien CLUB (com club de futbol) i es que el que no diuen son les "L"!!!!! increible! com s'ha arribat a pervertir tant la cosa que ens expliquen just el contrari (be despres de 8 anys de govern del PP hauria d'estar acostumat, pr...) i d'altrabanda es normal pq al seu alfabet tenen "ra", "ri", "ru", "re" i "ro" pero no tenen cap silaba amb la "L" aixi que es un fonema inexistent per ells, i per ells no hi ha distincio entre "R" i "L"... He d'aclarir que no sempre diuen R quan toca dir L, pr d'altrabanda es normal si per ells no existeix, sino proveu de dir la R francesa...
Segon mite a enfonsar, els japonesos no van tots pel carrer amb PSP i/o mega-tecnologia, i tp van amb cameres fotografiques (suposo que es pq aqui no son turistes). La gent es com a tot arreu. Be tot s'ha de dir, encara no he anat a Tokyo (ara visc a una especie de ciutat dormitori de l'extrarradi de Tokyo) aixi que potser quan hi vagi he de rectificar i dir que si, que tots van amb PSP pel carrer.
I el tercer mite que volia atacar, es el fet de que son molt treballadors. El que pasa aqui, es que son compromesos amb la feina i cadascu fa la seva feina i s'esforça per fer-la perfecta. I suposo que en conjunt treballen mes que nosaltres. Si fas la teva feina i la fas be no estaras connectat al messenger ni navegaras a internet ni estaras 2 hores fent un cafe a la maquina. El fet es que aquests dies jo soc el primer en arribar (9-10 del mati) i l'ultim a marxar (12-2 de la matinada) i es que aqui arriben força tard al mati i marxen a la nit (vora les 9 o les 10). Aleshores com es menja que si jo soc un dropo treballi mes que ells? Facil, tinc menys temps del que necessito per fer la feina q he de fer.... (tambe s'ha de dir que jo em distrec una mica mes :p )
Nomes afegir una nota pel meu amic Gerard. Ho sento, he parlat de l'MSX amb uns quants japonesos i ningu sap que es. Els hi he ensenyat una web japonesa i els hi he mostrat que estava fabricat al Japo pero ells no paren de dirme "FAMICOM, FAMICOM" aixi que em sembla que aqui van ser mes de consola... (quart mite pr aquest es dels que m'ha afectat emocionalment...) Aixo si m'han dit que segur que a Akihabara trobare coses per l'MSX pq alla hi ha de tot en tecnologia i comics i qualsevol cosa que crei aficio. De fet el que nosaltres diriem friki (de la tecnologia, dels comics....) aqui diuen A-boy, d'Akihabara boy.
Ah! i m'oblidava, el tema de l'alçada... si, soc mes alt que ells, i en general la gent gran (gran d'edat, ernest t'he fotut la broma enlaire, es l'esperit) es molt baixeta i les noies ho son tb molt, algunes moltissim. Pero els nois joves tb son tan baixets, alguns si pero en general estan entre el 1'70 1'80.
I aqui deixo els mites desmitificats que com a bon desmitificador he desmitificat, si en trobo mes ampliare l'informacio.

7 Comments:

Anonymous Anònim said...

Un punt!

Tambe podries explicar al blog lo de l'"adeu mare" del Shin Chan :D

16:53  
Anonymous Anònim said...

Xacte!

En fin, ToniL no m'ho crec. Els japos parlen amb la L o no has vist 1941?, que per cert és de l'Spielberg, encara que sembla del Mel Brooks.

20:17  
Anonymous Anònim said...

Hola jumansu!!
Ja veig que et cuiden molt aquests japonesos!!Kin home!Parlant de desmitificar,per akí hi ha el mite de la seva intolerància al alcohol, la llegenda urbana que amb un glop de birra van torrats 3 mesos, és veritat?!
Petons.

14:39  
Anonymous Anònim said...

mmmm a veure no he fet un gran estudi cientific pero el dia de la festa de benvinguda els 3 o 4 que van beure naven molt torrats i jo crec ke van beure poc... Aixi que es molt probable que si jejeje

14:43  
Anonymous Anònim said...

Crec que deus estar al cul del mon del japo, una cosa com aqui si ets de reus i vas a tgn veus que alli son una mica pueblerinos, per aixo no saben que es el MSX...
Aixo de la beguda, no sera que tu estas acostumat a beure?Clar et fots 3 litros de vodka i com si res (jo com que no ho soc, amb 0'5 litres ja vaig malament) en canvi ells que no son massa alcoholics

19:39  
Blogger mendu said...

Dono fe que dir la r francesa és totalment impossible.

Per altra banda, no estic gens d'acord en que la manera de treballar sigui anar a la feina, estar una certa quantitat d'hores treballant (sense parar més que l'estrictament necessari per sobreviure), i tornar cap a casa com si allà no hagués passat res. La feina ens ocupa un munt d'hores a la setmana. Jo sincerament si puc escollir entre estar-me a la uni 6 hores i no fer cap altra cosa que treballar o estar-me'n 8 però anar a fer un café a la màquina i mirar internet i escriure al blog i anar al bar, i (o o), i etc. etc. doncs jo ho prefereixo... ho dic pq aqui a paris (almenys a l'ENS) són una mica així (6hores sense descans), i si no coneixes a ningu et sents una mica trist pq la maxima relacio q tens amb la gent es discutint de geometria diferencial i... res, aixo. Ja ho he dit:p

saludus!!

23:11  
Anonymous Anònim said...

Cullons Feli, això de discutil de geometlia difelencial m'ha mulat mol. "Són boig aquests Lomans!"

Mfapatil el tonil, que avui no ha sclit les de les. Potsel estalà visitant Toquiu. I complant-se una càmela!

18:30  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home