dimarts, d’octubre 11, 2005

Dia de l'esport

Ahir dilluns, aqui al Japo, era el dia nacional de l'esport o algo aixi, resultat: teniem festa. I com ja vaig dir, vam anar d'esxcursio a Tokyo. Segons em van dir era Welcom party 2. El dia va ser una mica remullat pq la veritat es que no va parar de ploure, la major part del temps era aquella merda de pluja que ni pot caure recta de tan petita que es, xiri miri, o com se li vulgui dir (a casa meva calabobos). La questio es que vam arribar a la estacio de Tsudanuma (que es l'estacio del lloc on visc) i ja em va semblar gegantina. L'estacio de Sants al seu costat es petita... i aixo que nomes es una ciutat petita... I aleshores vam anar direccio Akihabara. I aquella estacio es descomunal... be segons em van dir molts cops ells mateixos no saben per on han d'anar i han d'anar preguntant a la gent. De fet, hi ha uns senyors que passejen amb un llibre de la xarxa de trens per si tens dubtes (suposo que nomes a les estacions mes importants). Akihabara es el barri tecnologic i, no es conya, una de les sortides de l'estacio d'Akihabara posa: "Akihabara electronic city" i alla nomes sortir veus un munt de llumetes i pantalles gegants amb lletres que passen dient jo que se que i altaveus que parlen. I tot de botigues d'electronica i electrodomestics i algunes no es que fossin pas petites. N'hi havia algunes del tamany del Corte Ingles pr exclusivament de tecnologia i no em refereixo a una botiga nomes d'aquest tamany, sino mes duna. I aqui va començar la recerca de la camera. Pero com sol passar el millor preu el vaig trobar a una botiga petita...
Despres de comprar la camera vam tornar a agafar el tren (en un altre Post parlare dels trens) i vam anar a Asakusa que segons em van dir tb li diuen "old Tokyo" i es que es nota un cert canvi respecte al barri de Akihabara... Aki les casetes son baixetes i mes tradicionals (tot i que al Japo no hi ha gaires coses antigues i hem d'agrair a la 2a guerra mundial aquest fet...). Quan vam arribar vam anar a un restaurant de menjar tipic de Tokyo, segons em van dir al sud del Japo no es tipic. Al restaurant hi havia una tarima (a la qual pujaves sense sabates), i havies de seure a terra sobre uns coixins. A la taula hi havia una gran planxa per cuinar al centre i quan demanaves el menjar t'ho portaven en uns bols i havies de fer-ho alla a la planxa del mig. I anaves menjant directament de la planxa amb un estri força curios. Vam menjar 4 plats dels quals nomes puc dir el nom del ultim i pq ja el coneixia "Yakisoba" que per cert no es com el que havia menjat a Barcelona... i com que quan el van portar ningu es va queixar dedueixo que es pq a Barcelona no el fan be :p
Despres vam anar a passejar per un mercat tipic a la entrada del qual hi ha un fanalet d'aquest tipics japonesos pero gegant i un "Deu" a cada costat. si segueixes el mercat (tb molt gros) acabes arriban al temple de "Sensoji" que es molt xulo. Vaig seguir els rituals que fan pq els hi feia gracia que ho fes, aixi que em vai tirar fum d'encens a la cara, em vai rentar les mans amb laigua de la font, vai llençar una moneda a una especie de caixa gegant i vaig demanar un desig i despres vai treure un paperet amb una "benediccio" que has de lligar alla mateix al temple a unes barretes que hi ha.
Despres vam tornar al tren i vam anar a la "Tokyo Tower" que es com la torre Eiffel pero 13 metres mes alta i de color vermell (be nose com es la Eiffel pq no he anat mai a Paris pr crec que no es vermella, Mendu confirma-ho). Vam pujar a l'Observatori i vam fer un cafe mentre veiem com es feia fosc (va ser xulo). Despres d'aixo tornada cap a Tsudanuma, parant a l'estacio "Tokyo" per fer un transbord. Pq us feu una idea aquella estacio es... buff es que nose no puc comparar vam caminar i caminar amb un munt de nivells diferents. Deu ser del tamany d'un aeroport o un megacentre comercial. I a Tsudanuma, sopar a un restaurant de sushi, on vaig tastar sushis de tota mena del que m'enrecordo: vieira, lluç, tonyina, calamar, ous de salmo, salmo, gamba, un parell mes que no m'enrecordo i un altre del qual no vai saber la traduccio... i res aqui va acabar el dia i cap a la facultat a mirar internet i a dormir.
P.D. No tinc fotos pq la camera quan la vai comprar venia amb la bateria descarregadaa. Una noia en va fer per passarme-les aixi que quan me les passi penjare alguna.
Apa salut!

9 Comments:

Blogger mendu said...

en mendu és daltònic, però diria que la torreifel és de color... rovellat? nuse, una mena de marro-taronja guarru...

x cert, tornes via londres o via paris o via an*$?? :p

i què, és molt car tot això? la hitec? el xuxi?

11:31  
Blogger mendu said...

ah, me n'oblidava! l'altre dia vai estar a la casa del japó aki paris, i hi feien una expo d'ikebana... com vas tu amb les floretes?

11:32  
Blogger dt said...

Doncs no es gaire car... (Be prendre un suc a la Torre si que va ser car pr ja ho esperava) el shushi em vai posar fins al cul per uns 12 eurillus, i la hitec m'estalviat 170 euros...
Jo de floretes vai malament :p

11:36  
Anonymous Anònim said...

Cullonsus noi! Jo vui veure l'acamera! Iaixíns ten demanemuna. :D

El que no entenc és perquè el títol del post és "Dia de l'esport" si vas fer turisme! Demà, akí, és el dia de la ñljakdf i jo penso treballar o anar al cine a veure els Grimm aquestos.

11:54  
Blogger mendu said...

sí, jo tb vull veure la càmera. Pq no li fas una foto a la teva càmera amb la teva càmera i la poses en un post del teu blog del teu post del teu blog del :s segur q sent tant hitech pot fer-se fotos a si mateixa (amb el disparador automàtic, jeje, pots fer la foto i anar corrents amb la càmera i...)... clar q a vegades un mirall és més útil que tota la hitech del món:p

13:09  
Anonymous Anònim said...

Pero... japó es una illa: com pot haver-hi de tot i tan gran, toni?
No estaràs exagerant un poc???? Es q ara m'stic imaginant arribar a l'illa eskivant les 10 botiges mega-store que hi caben, juntament amb la torre i les tres estacions de trens... i m falta espai!
Va a ser problema de falta de documentación gráfica...

17:44  
Anonymous Anònim said...

konichiwua pk. No se q decirt q no t aya dixo ya. Spero q pasen pronto los dias pa q tes de vuelta, pero ya q tienes q tar ahi pasalo bien y disfruta muxo. Q a mas d uno se le ponen los dientes largos cuando ablo d ti delant d el. ya t dire qien es cuando vengas. TQM. MUXOS BESOS.

17:50  
Blogger dt said...

mira ke eres boba eh misery! aixxx pos encara no tenia la camera! pr ja comença a haveri fotos!

18:06  
Anonymous Anònim said...

No marxis del Japo sense anar a Kasukabe!!!

22:25  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home