dilluns, d’octubre 24, 2005

Kyoto

Divendres al mati vaig anar a Kyoto on he passat el cap de setmana. El primer que us puc dir es que havia d'estar a tokyo a les 8:30 per agafar el Shinkansen, que es una especie de TGV pr dels que funcionen no com el que se suposa que algun dia arribara a BCN. Aixo va fer que em tokes agafar el tren direccio Tokyo a l'hora que ho fan tots que hi treballen alla, la paraula que definiria aquest trajecte es, empaquetat.
Despres vaig trobar la via del Shinkansen d'una forma sorprenentment facil i vaig agafar aquell tren amb forma de nau espacial. Del viatje nomes dir que et donen una beguda gratis, i que el revisor i la noia que repartia les begudes, cada cop que entraven o sortien del vago feien una reverencia als passatgers.

Un cop a Kyoto podria resumir els dos dies en, visitar temples, temples i mes temples pero com que aixo faria que el missatge fos molt breu doncs extendre una mica mes l'explicacio.
El primer dia no vaig poder fer gaires coses pq vaig haver danar al Youth Hostel (YH) i vaig perdre força temps pero vaig poder veure 2 temples., aixo si molt avorrit, aixo de fer turisme tot sol al principi esta be pq vas on vols pr al final cansa... A mes tp podia aprofitar les nits ja que al YH tancaven a les 10:30 i quan dic tancaven es que si eres fora ja no et deixaven entrar i si eres dins no podies sortir i el millor de tot es que tancaven els llums, aixi que tp podies trobar la sortida.
El dissabte pero vaig coneixer una noia colombiana al YH i vam decidir fernos companyia en les nostres visites turistikes per la ciutat, vam veure mes temples i tb vam anar a veure els kare-sansui que son literalment "jardi sec". Son una especie de dibuixos ke fan amb terra i que son representatius de la meditacio Zen, alguns signifiquen coses com "com mes fort llences una pedra dins de laigua mes grans son les ones ke fa". Aqui us poso una imatge d'un que representa una muntanya sortint entre la boira i mes coses que no se... A aquests llocs podies veure gent, aseguda sense fer res, meditant o simplement relaxantse. Al migdia vam veure un festival on sortia gent vestida depoca feudal, dp mes temples i cap al YH a sopar. La primera foto es del Kinkakuji (Kin significa or)

El diumenge un altre cop va ser visita en solitari, aixo si vaig veure el lloc que mes em va impresionar de tot Kyoto i lamentablement no puc posar cap foto pq estaven prohibides... pero era un temple amb una estatua gegant de Kannon (crec que aquest es el nom) i despres mil (no es un numero a l'atzar per exagerar, sino que eren 1000) estatues mes de Kanon una mica mes petites (1'5m aprox) dretes en perfecta formacio com si fos un exercit, totes daurades i per acabaro de rematar, 28 estatues mes de deitats budistes. En conjunt era impresionant. Pero puc posar una de l'exterior... Tb us poso una del KiyoMizu Dera que esta a la muntanya i te unes vistes impresionants... i d'un monjo que estava per alla suportant la pluja... esta en posicio de pregaria i recull diners.

Tornada al Shinkansen i arribada a Tokyo on vai patir una mica per poder tornar pr al final va ser facil, vaig trobar la via (utilitzant la memoria fotografica) pr el problema es que per la via pasen trens que no tenen parada a la meva estacio. Aixi que vaig haver de practicar el meu japones preguntant a la gent. El mes fotut de preguntar en japones es que et responen en japones, pero be, amb grans dosis dimaginacio pots arribar a reconstruir part de la informacio. Amb el que puc dir que varies persones no tenien ni idea, un senyor que tp tenia ni idea va mirar un cartell i em va dir que com que era diumenge hauria desperar una estona i al final vaig trobar un home que treballava per la Japan Railways i em va indicar quin era el tren correcte :D

17 Comments:

Anonymous Anònim said...

Ja saps preguntar en japones?!

I ke els hi deies? Donde estar mi via? Mi caaaaaaaaaaaaaasaaaaaaa?

3 coses més:
- Ensenya japones, ke a banda del konichiwua akest no dius res més...
- Posa fotos on surtis tu... tu amb el monjo seria gracios..jeje
- Que no has menjat res akest finde? Tot un blog sense parlar de jalar! uoooo! :| ;)

14:46  
Blogger dt said...

- Extactament vaig preguntar varies vegades: kono densha wa tsudanuma e ikimasu ka (akest tren, tsudanuma va? que es la traduccio literal pr es com sa de dir ben dit) i un cop vai preguntar densha no tsudanuma wa doko e desu? (ke ja no estic tan segur ke estigui ben dit pr seria algo aixi on es el tren ke va a tsudanuma?)
-jo no puc sortir a les meves fotos, es una kuestio de distancies i aixo, no puc estar prou lluny com per enkuadrar el temple o el ke sigui i prou aprop per poder sortir davant del temple
-ja van uns kuants sense parlar de menjar...

14:55  
Anonymous Anònim said...

dues conclusions:

- em molen els trens del japó

- al japó hi han lloc per anar i no fer res... Meditar, eh? Bona excusa per al proper cop que el jefe em trobi sense fer res...

15:16  
Blogger dt said...

pensant en la segona frase, estic casi convençut ke no es diu aixi pr la kuestio es que l'home em va entendre pq em va indicar ke estava al lloc correcte

16:20  
Anonymous Anònim said...

tant d'ave per alla, pero al final tenen ells la grip aviària %|

16:49  
Blogger dt said...

perdona, vergonyos, la grip aviaria esta a la zona continental d'asia i curiosament a europa on avui han trobat algun cas mes... a mes aixo de la grip no crec k sigui algo ke depen del govern del pais, com p.e. l'ave ke si hi depen, ja que depen de factors tan incontrolables com les migracions de les aus...

16:56  
Anonymous Anònim said...

era una broma ;p

17:38  
Blogger dt said...

lo meu tb :p

17:44  
Anonymous Anònim said...

lu meu de lu meu tb:p (sosigui, q no era broma)

18:03  
Blogger dt said...

me perdut

18:08  
Anonymous Anònim said...

:| això deu ser això q m'xplicaves del capità de la sardina i el clàssic de "escudo para siempreeeee",no?

18:48  
Anonymous Anònim said...

ja te collons que tu t en vagis a mirar temples!
no has trepitjat mai una esglesia i a japó q no et coneixen vas a missa de diumenge!!!
realment, hi deu haver poques coses pq vagis a veure temples
ara et tornaras d'alguna religió freaky-xunga que hi hagi per alla?? jeje
(això de tancar el YH tan aviat és pq la penya pugui anar a missa l'endemà i no es degradi pels carrers pecant a tort i a dret)
Salut!!

21:04  
Blogger dt said...

jejeje,no em fare de cap religio pq a mi no em va aixo de les creences superiors pero de totes formes el greuge comparatiu es molt gros, mentre la religio cristiana hi ha un home penjat i es dediken a dirte ke ets un pecador, culpable, fill de puta i ke tas de purificar, aki no parteixen del punt ke ets un fill de puta jejejeje pero si tiu vai anar a veure temples i el diumenge!!!! jo tb ho vaig pensar... el japo mesta afectant :S:S he de marxar daki aviat! abans quem faci rapar el cap i em posi una tunica taronja...

04:19  
Anonymous Anònim said...

tu, kain (que sembla q caiguis), tinc un dobte sobre el Japó, i t'agrairia que dediquesis un post per explicar-ho...

Veient el shin-shan, sakura, i un munt d'animes, a casa meva hem arribat a la conclusió que al japó hi han droges molt rares pq puguin fer aquesta mena de guions... la pregunta es: ¿podies esbrinar quin tipus de droges fan servir, en especial els japos manguistes? ¿i quina és la via d'administrament? Estic segur que no pot ser ni fumada ni ingerida, ja que la droga arriba en massa mal estat al cervell... jo crec que fan servir una mena de supositori...

10:38  
Anonymous Anònim said...

Hola Toni!
He llegit alguns dels comentaris i no entenc res de res, pro a vegades el govern si que té molt a veure en qüestió d'epidèmies aviàries o no. Interessos polítics.
La tesi l'escrius en japonès???

Petons. Ja no escolto sentenced.

21:06  
Blogger dt said...

Be, jo crec que en alguns aspectes, el govern sp pot fer algunes coses que no fa...
La tesi no la faig en japones, per sort! sino necessitaria un parell danys i respecte a la gent que escriu aqui, crec que hauria de canviar el nom del bloc pel de Bojos Anonims. Pq mes que un bloc de vegades sembla un centre psikiatric... pero ke seria de la vida sense bojeria?

09:56  
Anonymous Anònim said...

El de la foto no és un monjo, és un captaire, que al Japó (està prohibida la mendicitat) treballen amb carnet perquè ho són per motius religiosos.

13:51  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home