dissabte, d’octubre 15, 2005

Manual d'instruccions: com perdre 1000 iens i tot un mati

Una de les primeres coses que vaig pensar quan havia de venir al Japo va ser... mmmm a veure hi anire per un mes, lultim cop que vaig anar a Belgica per una setmana em van multar per sobrepes de l'equipatge (el pobre encara no sa recuperat de linsult) SI AMB 7 DIES JA EM PASSAVA DEL MAXIM COM HO FARE PER 1 MES!!!!! un cop recuperada la calma vaig pensar: be hi ha d'haver bugaderies, i em vaig felicitar per la meva bona idea. Avui no ho he tingut tan clar.Al pis que visc hi ha una rentadora i ja vaig provar de rentar amb ella, us poso una foto

Si es com la que surt al Shin-Chan, un rivell que dona voltes sense cap calaixet per posar sabo ni suavitant ni res de res... pero el problema no va ser aquest. Vaig rentar la roba i quan optimista de mi vaig obrir la finestra per estendre la roba vaig veure un fil on amb prou feines hi podia encabir 3 samarretes i el millor de tot, 3 agulles destendre roba... despres d'aplicar tot el que sabia de geometria diferencial vaig aconseguir estendre uns pantalons i 2 samarretes, no em pregunteu com. I la resta? be a BCN ho hagues dit facilment, ho poso a sobre les cadires, pero si una cosa tenen els japonesos es manca de mobles. Cla un pis amb tatami es molt xulu i fa molta gracia entrar sense sabates i mirar la tele assegut a terra (que hippy!) pero no et sembla tan bonic quan no tens cadires per estendre la roba...
Avui tocava tornar a rentar aixi que vaig pensar no tornara a passar anire a la bugaderia que tenen assecadores. I aixi ho he fet. Que podia sortir malament? Doncs he arribat i el primer que me adonat (be el primer es que no podia entrar amb sabates) es que no hi havia ningu, era un local amb rentadores, assecadores i maquina de canvi pero ni encarregat ni res. Maquines funcionant pero els propietaris no hi eren i el que mes gracia m'ha fet, les parets plenes dinstruccion per tot arreu... en japones evidentment. Aleshores he agrait que els japonesos posin dibuixets a tot arreu aixi em facilitaria les coses i els dibuixos anaven numerat. FANTASTIC!
1. Es veia una samarreta entrant a la rentadora 2. una ma que tancava la porta 3. unes monedes entrant a la maquina 4. una ma seleccionant el programa 5. una ma posant sabo 6. una ma obrint la porta 7. una samarreta brillant. Primer dubte raonable. Pq primer tanca la porta posa diners i dp posa sabo? I aleshores he dit a la meva veu interior, calla i no pensis tant, que no veus els dibuixos? Ok ok! He seguit lordre dels numeros fins que he posat monedes, he seleccionat programa i... merda! la porta sa blokejat i ha començat a rentar. Es a dir els dibuixos estan desordenats, o (mes probable) part de la informacio esta a les lletres que no se llegir. Aixi que he esperat 40 minuts i le tornat a posar a rentar pr en el meu ordre! 40 minuts mes (tb 400 iens mes) i despres assecadora (200 iens) 1000 iens mes de mil peles per rentar la roba... i 2 hores.
Amb l'angles vas a tot arreu deia una profe meva d'angles, m'agradaria haverla vist a ella aquest mati alla fotuda utilitzant l'angles per parlar amb la rentadora...
Apa espero que com a minim vosaltres rieu una bona estona.

7 Comments:

Anonymous Anònim said...

1 pt per les rentadores!

02:01  
Anonymous Anònim said...

Aixo vol dir que els japos no renten la roba? L'usen i quan es taquen la llençen? O la rentenr al "inodoro"? Bé aquesta rentadora ja en té pinta, d'"inodoro"...

13:59  
Anonymous Anònim said...

Si ho has posat a dos cicles de rentat.... no ho hauries d'haver posat dos cops a la secadora?!

14:31  
Anonymous Anònim said...

hi ha ikea al japó? que hi venen?! Si no tenen mobles... s'arruinaran!

14:43  
Blogger dt said...

jejeje doncs he vist algunes marques que coneixia pero ikea no ne vist cap... sempre pot vendre taules sense potes, tauletes per la tele tb sense potes i futons.

15:05  
Anonymous Anònim said...

que es un futon?

23:55  
Anonymous Anònim said...

Molt bé! Estic d'acord amb l'Ernest que 1 pt per les rentadores. I també per la teva profe d'angès, que la molt inculta no sap que les rentadores parlen en japonés perquè les fan a Taiwan ?¿?¿¿?

Respostes.
A l'Ikea, venen galetes, clar.
Un futon és una partícula de llom.

11:24  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home