diumenge, d’octubre 16, 2005

Ueno

Avui he anat a Tokyo, concretament he anat a Ueno, on basicament hi ha un parc molt gros com la ciutadella on la gent hi va a passar el dia. Es veu que a la primavera allo s'omple de gent pq aqui celebren quan el cirerer (Sakura) floreix i aquell parc esta ple de cirerers, aixi que hi va la gent amb la familia. Doncs alla al par hi ha alguns temples, hi ha un zoo, i alguns museus. Jo he anat al museu nacional de Tokyo a veure la historia de Japo. Us penjo una foto graciosa del deu de la longevitat

I com deia el meu profe de fisica de COU, si es que els cristians tenen el pitjor deu de tots, quina religio els ha de prendre en serio si la seva representacio es un tio mort, crucificat, i mort de gana... mireu aquest homenet quina cara de felicitat que fa!
Alla a Ueno tb hi ha una especide mercat que estava a petar de gent. Venien principalment peix i roba, pr tb hi havia perfumeries etc etc. Parlant de peix, com que al mercat hi havia peix al voltant hi havia tot de restaurants de peix i he menjat "Tekka donburi", donburi vol dir un bol ple d'arros bullit amb menjar a sobre, el que jo he menjat estava cobert de sashimi (peix cru). Podies escollir entre gran varietat de peix, jo he triat els mes tipics: tonyina i salmo. El que ha estat impresionant es que amb la quantitat de peix fresc que portava nomes valia 4 euros... (molt bo Jan).
Be us poso un parell de fotillus mes de la visita a Tokyo, la primera vista dun carrer del barri d'Ueno i la segona d'un temple que estava alla al parc d'Ueno

15 Comments:

Anonymous Anònim said...

Jo penso que el Deu de la longevitat, es una reproduccio del fullet tortuga.... :P

21:28  
Anonymous Anònim said...

tinc uns quants comentaris frikis:

1) Ueno es un barri a la ciutat de Matrix (no, no el busqueu per les pelis, només el podeu visitar a través del videojoc). Hi ha tot un districte, anomentat internacional, que és tot molt xinorri... algun dia buscaré tots els noms pq preguntis si estan tots al japó!

2) O sigui que Sakura vol dir cirerer? Jo em pensava que era la caçadora de cartes...

3) Lo de la caiguda de les fulles surt al shin shan! i a l'arale!

4) Aniràs a veure el balneari d'aigues calentes on tb es banyen els mandrils? Surt a Ranma, i ja que estem comprovant coses dels dibus...

23:58  
Anonymous Anònim said...

No se que dir-te,eh? Jo casi prefereixo al paio akell a la creu ke no el cara cono akest amb cara de vell verd fastigos...

En fin... merci x compartir la imatge del wc ke m'acompanyarà a la meva ment per sempre més i la visualització de la qual no crec ke pugui superar ni amb anys de terapia... Ara visitaré el teu blog amb els ulls quasi tancats per fer un primer filtre de les fotos ke puguin apareixer...

11:29  
Anonymous Anònim said...

Cullons!, ara ja sé què vol dir Sakurai! També tinc un comentari sobre el deu de la longevitat: és el deu de la longevitat del front? Uenoooooo!

Jeje. Molt gràciós lo del sashimi. Aquí el paguem a preu d'or i resulta que és com si demanèssis unes torrades amb all i tomaquet.

11:31  
Blogger mendu said...

i tekka no ens has dit que vol dir... deu voler dir teca no? i es que "el japones, es facil!" :p

11:53  
Blogger dt said...

pos tekka es una historia dificil pq com ke els kanji tenen dues pronuncies doncs sembla ke no tingui res a vore pero si. Tekka esta compost per dos kanji, un es foc (tot i ke foc es hi) i laltre es ferro (tot i ke ferro te un nom ke no sasembla a tek...) pr ells me van escriure una frase "The tuna is doing a color as red as iron" es a dir la tonyina te un color vermell com el ferro. Pos eso el peix es vermell, tant la tonyina com el salmo (be el salmo es mes rosat). Conclusio ke si ajuntes els kanji de foc i ferro surt una paraula ke es llegeix tekka i es refereix al peix akest que posen a sobre. Per aixo no us havia explicat ke voliar dir tekka pq es mes aviat complicat...

12:46  
Anonymous Anònim said...

què és un kanji?

14:49  
Anonymous Anònim said...

jupé

14:50  
Blogger dt said...

inculte... un futon es un llit japones, un kanji es un ideograma i provenen de la xina per mes consultes wikipedia

15:10  
Blogger mendu said...

q bonic tot això... així la torre aquella quet van ensenyar (la qera mes alta q la torrifel) tb es tekka no?

tekka no havia patrocitat el madrit de fumbol?

15:16  
Blogger dt said...

tontu...

15:52  
Blogger mendu said...

(o o)


tontu?? ah sí! la paraula japonesa que vol dir persona meravellosa caminant sota la pluja fina de mitjans de mes d'octubre (ve de tontaku, persona, i de u, caminar sota la pluja fina meravellosament a mitjans d'octubre) :))

(o o)

15:59  
Blogger dt said...

las clavat...

16:02  
Anonymous Anònim said...

Vas veure els homeless al parc de Ueno? N'hi ha per tot arreu... Quan vaig estar de vacances a Tokyo caminava cada dia de la estacio de Ueno al meu ryokan :)

02:38  
Anonymous Anònim said...

olas.. etaba bskan infurmacio sobre kyoto pk e de fe un trebay i me tupat am aket blog... i no e pugut evitar llegir... us e de kunfesa k me partit la kaxa.. jujuju ;p si em vleu cunexa agregueuma al meu msn el dexu aki penjat: darkangel_737@hotmail.com plis seguire visitan axos avera si algu em diu algu :P (K)(K)

22:20  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home